Importanta oglinzilor retrovizoare la camioane

Cand te uiti la un camion observi marimea supradimensionata in comparatie cu un autoturism normal, iar diferenta o vezi si mai bine din interiorul acestuia. Ca si sofer de categorie B intotdeauna am admirat pe cei care pot sa conduca asemenea masini, o slujba cu multa responsabilitate pentru cei din jurul tau. Ceea ce este interesant intr-un camion este faptul ca chiar daca te afli la o inaltime considerabila si ai o vizibilitate excelenta in fata, in jurul tau de multe ori ai multe unghiuri moarte si de aceea camioanele au o gramada de oglinzi retrovizoare de diferite dimensiuni asezate in diferite locuri.

Ca de exemplu un autoturism normal are doar 3 oglinzi retrovizoare, cele doua laterale din afara masinii si cea centrala din interiorul masinii, lucru bine stiut de oricine. Am ramas la un moment fara oglina retrovizoare centrala si cu greu am condus fara ea, nu am mai avut aceiasi siguranta ca inainte. O oglinda retrovizoare clasica ofera insa o vizibilitate de doar 15-17 grade, existand astfel un “punct mort” – zona pe care soferul nu o vede în spatele vehiculului. Oglinzile retrovizoare trebuie sa fie folosite in mod constant pentru eventualele masuri de preventie. Asadar, cand conducatorul auto accelereaza, franeaza, schimba directia, intoarce, opreste sau se apropie de un potential pericol are obligatia de a verifica oglinzile retrovizoare. Verificarea acestor piese se face in mod natural, nu numai in preajma unui pericol iminent. In plus, constientizarea continua a pericolelor in oglinda retrovizoare ajuta conducatorii auto sa pastreze siguranta celorlalti participamti la trafic si sa evite accidente si franari bruste, precum si surprize neplacute.

Este util sa vada cat mai multi soferi sau chiar pietoni ce inseamna unghiurile moarte ale unui camion si sa le evite. Pietonii trebuie să aibă mereu grijă când traversează strada, însă o atenție sporită trebuie să manifeste în zonele cu trafic greu. Mașinile de mare tonaj au patru unghiuri moarte, iar riscurile la care sunt supuși pietonii care circulă pe lângă acestea sunt uriașe.

În ceea ce privește câmpurile vizuale, acestea sunt clasificate pe categorii. Cele mai dificil de controlat sunt categoria V (unghiurile moarte din spate și sub ușa din dreapta) și categoria VI (imediat în fața vehiculului).

Mai sus am vazut importanta oglinzilor de camioane in trafic si nu trebuie sa va fie de mirare cat de imense sunt, principalul lucru este ca asigura o cat mai buna acoperire pentru un condus cat mai sigur pentru toti participantii din trafic. Oglinda retrovizoare trebuie folosita in mod natural tot timpul, mai ales inainte de semnalizare, de schimbarea directiei, de schimbarea vitezei sau in timpul unei manevre. Folosirea oglinzilor retrovizoare presupune urmarirea drumului o perioada lunga de timp, sub forma unor priviri scurte de preferat uneia lungi, pentru a nu pierde contactul vizual cu soseaua din fata.

Ansamblu Oglinda Dreapta SCANIA R Reglaj Electric Cu Incalzire este un exemplu clasic de oglinda retrovizoare de camion, asta ca sa vedeti cum arata o piesa de acest gen. Este o oglinda retrovizoare auto cu suport de prindere laterala pentru suprevegherea carosabilului in timpul mersului si a tuturor participatorilor de trafic care circula lateral. Este prevazut cu un reglaj electric usor de manevrat si de asezat in pozitia ideala, iar incalzirea oglinzii este perfect in perioadele friguroase ale anului sau pentru simpla dezaburire a oglinzii. Iarna, oglinzile retrovizoare se pot aburi, creand pericole, de aceea este nevoie de o dezaburire constanta a acestora.

Mai multe produse de acest tip gasiti in magazinul online Camioane Autoexpress, desigur si alte piese importante pentru reparatiile unui camion.

Contact:

S.C. Sing Sing S.R.L

Bulevardul Ferdinand I, Nr. 60, 510114
Alba Iulia, Romania
RO 10745070
J01/295/1998

Telefon: +40 746 204 794.

E-mail: office@camioane-autoexpress.ro.

Program:

Luni-Vineri 8:00 17:00
Sambata 8:00 12:00

*Duminica inchis.

Lasa un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: