Cum a evoluat micul nostru magazin in online

Dacă nu stiați pe acest site puteți găsi un mic magazin online unde vindem propria producție de pudră colorată sau sub denumirea holi powder. Ca să vă imaginați cum am ajuns în acest stagiu am să subliniez fiecare etapă parcursă.

  1. Ideea

Mica noastră afacere a debutat cu puțin înainte de a ne căsători, eram în căutarea unor idei faine pentru sesiunea foto de logodnă. Pudra colorată a fost printre ideile preferate ceea ce ne-a dus în căutarea prafului magic. Chestia e că nu prea se găsea, plus că nu aveam încredere în anunțurile de pe diferite site-uri, dealtfel nici-un magazin online nu comercializa așa ceva în aceea perioadă. Așa am început procesul greoi de a ne produce propria pudră pentru sesiunea noastră foto. A durat enorm de mult și foarte rudimentar produsă după diferite rețete video. Dar rezultatul a fost unul foarte satisfăcător. Am făcut cu propriile mâini iar pozele au ieșit excelent. De aici a fost doar un pas să ne gândim să producem pentru a vinde.

2. Greul producției

Odată cu întemeierea familiei noastre a luat contur și acest mic proiect pentru un venit suplimentar. Țin minte că prima comandă am expediat-o la insistențele cumpărătorului care a acceptat pudra colorată chiar dacă nu era în varianta finală de praf. Încă nu stiam cum și cu ce utilaje să producem cantități mai mari de pudră într-un timp util.

În imaginea de jos produceam pudra pentru sesiunea noastră foto:

3. Greul vânzării

După ce am rezolvat într-o oarecare măsură problema procesului de producție ne-am lovit de un surplus de produse în anumite perioade că nu aveam cui să o vindem. Pentru început anunțul simplu pe binecunoscutele noastre site-uri de anunțuri a rezolvat o parte a problemei. Dar aveam constant apeluri cu privire la detalii despre produse: care este prețul, ce conține, ce culori avem, de unde suntem, unde se poate comanda, unde avem magazin s.a.m.d. Din acel moment ne-am dat seama că trebuie să pregătim o anume platformă cu aceste informații, un site care să descrie cât mai bine ceea ce vindem.

4. Site/blog 

Pentru a oferi anumite informații am creat acest site, unde să mai scriem pe lângă activitatea de blogging  și unele articole despre pudra colorată. Plus am lansat o pagină de facebook dedicată pentru produsul care-l producem. Chiar dacă site-ul are o denumire ce nu are legătură cu ceea ce vindem, articolele cu privire la pudra colorata au fost printre cele mai citite de pe site, desigur și din cauza unei promovării mai intense pe facebook. Această strategie a ridicat cât de cât vânzările, sau mai bine zis ne-a extins spre alți clienți dar nu am ajuns la nivelul care-l căutam. Chair dacă a fost o îmbunătățire tot acest efort nu arată cel mai profesionist din punct de vedere al marketing-ului: lipsa unui magazin online sau lipsa unui design atrăgător.

5. Magazinul online

Următorul pas a fost să caut pe cineva priceput să ne creeze un magazin online. O cunostință mi-a recomandat să nu deschid un magazin online în adevăratul sens al cuvântului pentru că am un număr mic de produse. Așa că la îndemnul lui am apelat la un plugin de eCommerce pentru a integra în site un magazin online. Era pentru prima dată când aveam un magazin online, rudimentar dar în felul acesta ne-am extins și mai mult. În cele din urmă vizualizând statisticile acestui magazin ne-am dat seama recent că suntem plafonați doar la un anumit nivel de comenzi prin acest magazin. Avem anumite probleme care trebuie să le rezolvăm:

  1. Certificat de securitate pentru site, dacă pe viitor vrem să integrăm și plata online, ca datele clienților să fie în siguranță.
  2. Design mai atrăgător
  3. Un domeniu de sine stătător

Desigur toate aceste lucruri le scriu din propria experiență fără a apela la anumiți oameni pricepuți în fiecare domeniu. De aici vă dați seama și de cât de greu s-au urnit lucrurile, cel puțin în ceea ce înseamnă modul de vânzare în online. Stiu că există multe alte imbunătățiri care se pot face, multe la care poate nici nu m-am gândit, pentru că nu sunt cunoscător în acest domeniu.

De aceea am decis să trec la un alt nivel, să creez un magazin pe Gomag care este o platformă eCommerce pe care rulează peste 1300 de magazine online, ce oferă clienților săi o mulțime de funcționalități pentru a vinde cât mai eficient. Sincer vreau să încerc acest lucru pentru că oferă o experiență  și pune la dispoziție o serie de teme, unde îți poți personaliza aspectul magazinului așa cum dorești.

Ce m-a convins?

Aș dori să fac o relansare a magazinului online urmând sfaturile celor de la Gomag. Câteva lucruri le-am punctat prin ceea ce am făcut până acum dar mai am multe de făcut. Dacă vă interesează am două articole după care as vrea să mă ghidez în perioada următoare:

Cum îmi fac un magazin online?

Care sunt pașii pentru a lansa un magazin online.

După care voi reveni cu un articol la ceea ce înseamnă experiența Gomag în dreptul meu.

 

 

Lasa un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.