Ceea ce inseamna optimizare SEO si importanta ei

De cand am inceput sa detin un blog si mai recent acest site m-am lovit de termenul SEO, de la optimizare SEO la optimizarea site-ului pentru o relevanta cat mai buna in cadrul motoarelor de cautare. Din ce am inteles eu este ca sunt anumite reguli importante care trebuie sa le urmezi si am aflat despre ele in timp fara a apela la ajutor din partea celor care se pricep. Astfel procesul de a scrie cat mai relevant din punct de vedere al SEO s-a lovit de un proces de invatare ingreunat de lipsa de experienta.

Pentru inceput haideti sa aflam ceea ce inseamna SEO care este o prescurtare a termenului in engleza Search Engine Optimization sau tradus in limba romana ca optimizare pentru motoare de căutare. Acesta este un proces de perfecționare (favorizare) a vizibilității site-urilor web sau paginilor web în cadrul ordonării rezultatelor căutării în lista făcută de motorul de căutare,fie daca vorbim de google sau alte motoare de cautare. Prin SEO  se cauta ca un site web este adus la o formă în care este propulsat mai sus în lista de rezultate date de un motor de căutare pentru diverse cuvinte-cheie, astfel mărindu-se traficul calitativ al site-ului și experiența oferită utilizatorilor.

Daca nu stiati de ce s-a ajuns la o adevarata stiinta pentru a face optimizare SEO este pentru ca la începuturile Internetului, motoarele de căutare afișau în urma unei căutari, pagini în a căror descriere se află cuvântul de căutare. Deoarece majoritatea proprietarii lor de site-uri s-au folosit prea mult de acest factor, pacalind sistemul astfel au obligat motoarele de căutare sa alcatuiasca algoritmi mult mai complecsi care se bazeaza pe unele elemente cum ar fi:

  • Nume de domeniu
  • Frecvența unui cuvânt cheie, atât în pagină cât și global
  • Sinonime ale cuvântului cheie
  • Titlul link-urilor
  • Calitatea site-urilor de la care pleacă link-uri spre o pagină
  • Vechimea unui site

Putem denumi acest proces ca si pe o „industrie” relativ nouă ce implică un set de operații efectuate de echipa de promovare în sensul creșterii pozițiilor unui site web în lista de rezultate ale cautarilor, pentru anumite cuvinte sau expresii cheie, interesante și relevante din punctul de vedere al afacerii respective.

Ca de exemplu se spune că Google are peste 300 de factori în componența algoritmului de afișare a rezultatelor, ceea ce a creat numeroase polemici legate de tacticile folosite pentru SEO. Dar intr-un sondaj de opinie, peste 120 de experti în SEO au oferit opinii despre importanța a peste 80 de factori de ranking.

Din cate am observat sunt cateva etapele principale pentru optimizarea în motoarele de cautare, iar fiecare campanie de optimizare SEO este unica si adaptată fiecărei pagini web in parte:

1. Analizezi si intocmesti o strategie SEO:

Cauti si identifici cele mai reprezentative cuvinte cheie pentru site si poti urmari alte site-uri care au tematica asemanatoare pentru a le vedea strategia.

2. O examinare  a site-ului:

Site-ul va fi analizat pentru examinarea structurii și conținutului pentru a dezvalui diferite erori sau probleme atât de programare cât și de structură a site-ului. In ceea ce priveste continutul se urmarește acuratetea originalitatea si utilitatea.

3. Implementarea strategiei SEO:

La baza unei strategii SEO de succes stă realizarea corectă a campaniei de Link Building, care constă în direcționarea a cât mai multor link-uri către site-ul dvs, aducând o serie de beneficii acestuia.

4. Rapoarte si statistici:

În urma aplicării strategiei SEO se va putea observa efectul acesteia din punct de vedere al traficului și a creșterii poziției din rezultatele motoarelor de căutare. In munca de optimizare toate eforturile sunt îndreptate înspre plasarea site-ului intre primele rezultate ale motoarelor de cautare, ceea ce va conduce la un numar mai mare de vizitatori pe site-ului. Statisticile în acest domeniu estimeaza că 99% dintre vizitatori vor accesa prima pagina a rezultatelor specific căutate în timp ce 97% dintre vizitatori vor accesa doar primele 3 rezultate, considerându-le suficiente pentru a-și crea viziunea clară asupra pieței de interes. Deci trebuie sa fii cat mai sus pentru a fi relevant in ceea ce scrii sau in ceea ce vinzi.

 

 

Lasa un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.