Stampila pentru brand-ul tău

Dacă stăm bine să ne gândim stampila este una dintre cele mai vechi obiecte folosite pentru indentificare a diferitelor acte. Precursoare stampilelor în trecut erau sub formă de sigilii sau pecete, mai exact sunt amprente rămase pe un material anume în urma aplicării matricei sigiliare (a tiparului). Aceste sigilii puteau să fie imprimate în ceară de sigiliu sau și direct pe hârtie. Compoziţia sigiliului fiind dintr-o soluție de aur, cerneală/tuș sau și din fum, în timp ce matricea sigiliară (sau tiparul) era obiectul gravat, făcut dintr-un material rezistent pentru a putea imprima sigiliul. În mod uzual termenul de sigiliu se folosește atât pentru desemnarea amprentei sigiliare propriu-zise, cât și a matricei. Sigiliul avea funcția de garantare a secretului și de asigurare a autenticității actului, astfel vedem că stampila a păstrat acest aspect. În secolul XX sigiliile dispar, locul lor fiind luat de alte elemente de sigurață cum ar fi ștampilele, holograme, etc.

Astfel am aflat o scurtă istorie din spatele stampilei. Dacă pe vremuri  era o modă, acum e o obligativitate din punct de vedere legal. Mergi să rezolvi nşte acte, în orice situaţie vii acasă plin de stampile, desigur pe acte. Oarecum devine enervant ca o metodă clasică (de când lumea), să fie asociată cu lucruri de care ai nevoie, nevalabile fără o stampilă. Stampilatul într-un final te poate călca pe nervi.

Ce ar fi dacă toată această tervartură să capete o utilizare ce să aducă zâmbete. Ai un brand, un produs aparte? Ce ar fi dacă ai asocia brand-ul tău cu o stampilă unică? Ar fi o idee bună de pus în practică, mai ales că nu prea am mai întâlnit astfel de exemple. Logo-ul tău să fie o stampilă, ce apare într-un loc anume, încât să-ţi surprinzi clienţii. O personalizare aparte e de multe ori binevenită într-o lume a marketing-ului agresiv. Când dai semne de originalitate întotdeauna vei fi privit cu ochi buni, pentru că ai atras atenţia într-un anumit fel.

Să zicem că eşti un comerciant cu magazin online şi vinzi jucării, cărţi, haine pentru copii mici. Ce ar fi dacă pe coletul ce îl expediezi să ai o stampilă originale? De exemplu stampilă sub forma unor urme de animal, aceste urme să  se îndrepte agale spre locul unde se desface în mod corect coletul. Eu dacă aş fi părintele ce descoperă un asemenea colet aş fi entuziast să îi arat copilului năzdrăvănia respectivă. Cu siguranţă şi copilul ar fi surprins, plus am putea juca un joc să urmărim urmele stampilei buclucase pentru a deschide coletul.

O altă idee care mi-a venit pe parcursul scrierii acestui articol este cum să devii cool prin dăruirea de cadouri. E la modă să faci cadouri hand-made şi să le împachetezi cât mai frumos pentru cei dragi ţie. Poate de-a lungul timpului ţi-ai format un stil recunoscut de cei care se bucură de de cadourile tale. Dacă nu reuşesti să atragi atenţia prin stilul propriu, poţi să îi dai o stampilă unică, aşa încât să surprinzi lumea. Un mod distractiv şi personalizat pentru a fi recunoscut la o primă vedere a cadoului tău.

O ultimă năzdrăvănie cu stampile o recomand celor care iau viaţa în serios şi poate sunt de modă veche în multe aspecte ale vieţii sociale. Un coleg de facultate făcea glume pe seama mea în timp ce mă întâlneam cu viitoarea mea soţie, spunea că trebuia să îmi fac un blazon al familiei ca să fiu primit în familia ei. Eram la facultatea de istorie şi astfel de glume inevitabil apăreau în discuţiile noastre de zi cu zi de pe băncile facultăţii. Mai în glumă mai în serios cred că fiecare îşi respectă familia şi dacă are înclinaţii spre istorie şi trecutul marilor familii ar dori să devină vizibili în mod clasic. Ce ar fi dacă pe corespondenţa pe care o expediezi să ai propria stampilă cu un blazon ce să reprezinte familia ta? Cred că ar fi un mod inedit pentru a da importanţă numelui familiei tale şi mai mult de atât să îţi îmbogăţesti experienţa ta de viaţă cu mici detalii interesante. Cred că toate aceste idei pot fi un element de surpriză pentru cei din jurul nostru, un lcuru aşa de uzual folosit în ipostaze de remarcat.

Acest articol a fost scris cu ocazia Super Blog 2017.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *