Mudbound

Ultima experienţă cinefilă a fost prin intermediul Netflix care a scos la suprafaţă filmul Mudbound. Este de remarcat achiziția celor de la Netflix: 12.5 milioane de dolari pentru acest film. O senzație în cadrul festivalului de la Sundance și se pare că va fi pariul de anul viitor pentru Oscaruri, urmând o campanie de promovare intensă. Are un subiect care rezonează cu membrii votanți ai Academiei.

Discriminarea rasială este o abordare aproape câştigătoare de fiecare dată la ultimele ediţii ale Oscarurilor, mai ales de când se fac presiuni pentru nominalizări mai dese în dreptul celor de culoare. În Mudbound suntem în zona rurală a statului Mississippi undeva la sfârşitul celui de-al doilea război mondial.

Avem o tematică în ceea ce priveste situaţia socială a cetăţenilor de culoare, care desigur încă era o situaţie grea într-o asa zisă democraţie. Aspectul luptei pe front pentru ţară cere o tratare ca egali la revenirea de pe front. Tânăra generaţie pare a nu fi asa de tare prinsă în feuda trecutului şi se răzvrătesc în tăcere.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *