Cum iti alegi accesoriile auto de tunning

Daca doi barbati se intalnesc este foarte posibil sa vorbeasca de masinile din dotare, de la cat consuma, ce motor are, cati cai pana la ce trebuie reparat/schimbat. Dupa ce isi etaleaza fiecare ce ii poate autoturismul sau ce experienta are el cu alte masini ajunge in punctul sa sublinieze ce a reparat de-a lungul timpului, mai ales reparatiile majore. Ori e foarte posibil sa intalnesti persoane care chiar daca au masini second-hand n-au investit nimic in afara de schimbul de ulei si mici maruntisuri.

Iar in multe discutii poate sa apara si genul de intrebari: scoate un anume zgomot, bate ceva, nu stii de la ce ar putea fii? De aici apar diferite teorii din auzite sau din proprie experienta pentru a rezolva misterul, dar in final cu o recomandare de mecanic profesionist care te rezolva pe loc. Cand vine vorba despre piesele auto de schimb fiecare poate sa-si aleaga personal dintr-o multitudine de magazine dar poate lasa acest aspect si in sarcina atelierului auto. Cunosc multe persoane care insista sa isi achizitioneaza propriile piese de schimb mai ales cand vine vorba despre reviziile periodice obligatorii ca masina sa poata functiona in parametrii normali.

De multe ori cred ca se discuta si-n sensul: sa vezi ce mi-am tunningat masina. Multe accesorii tuning pot sa iti personalizeze masina intr-un fel asa cum iti doresti.

Tunning-ul mașinii este modificarea unei mașini pentru a o optimiza pentru un set diferit de cerințe de performanță față de cele pe care a fost conceput inițial să le îndeplinească. Cel mai frecvent este vorba de performanțe mai mari ale motorului și caracteristici de manevrare dinamică, dar mașinile pot fi, de asemenea, modificate pentru a oferi o economie mai bună de combustibil sau un răspuns mai lin. Scopul atunci când reglați este îmbunătățirea performanței generale a unui vehicul ca răspuns la nevoile utilizatorului. De multe ori, reglarea se face în detrimentul performanței emisiilor, fiabilității componentelor și confortului ocupanților.

Pe măsură ce o cultură a crescut în jurul mașinilor modificate, termenul de tuning a ajuns sa descrie si schimbările cosmetice și stilistice pe care proprietarii le fac pentru a-și personaliza vehiculele. Aceste modificări pot varia de la modificări funcționale concepute pentru a îmbunătăți performanța sau funcționalitatea mașinii, până la modificări vizuale care modifică estetica mașinii și, în cazul anumitor moduri, uneori sunt în detrimentul performanței sau funcționalității mașinii.

Esența modificării unei mașini este o încercare de a crește semnificativ performanța – sau apariția unor performanțe ridicate – de la un autovehicul de stoc prin adăugarea, modificarea sau înlocuirea directă a pieselor. Deși acest lucru implică în mare parte modificarea motorului și a sistemelor de gestionare ale vehiculului pentru a crește puterea, deseori sunt necesare modificări suplimentare pentru a permite vehiculului să gestioneze o astfel de putere, inclusiv suspensie rigidizată, anvelope lărgite, frâne mai bune și modificări îmbunătățite ale direcției și transmisiei (precum ca instalarea unui schimbator scurt). Deși în mare măsură nesemnificative în ceea ce privește aspectul, anumite modificări, cum ar fi anvelopele cu profil redus, suspensia modificată și adăugarea de spoilere pot schimba aspectul general al mașinii, precum și adăugarea forței de forță pentru a crește tracțiunea.

Reglarea suspensiei implică modificarea arcurilor, amortizoarelor, barelor antiruliu și a altor componente conexe. Arcurile mai scurte oferă o rigiditate mai mare și un centru de greutate mai mic la costul posibil al schimbărilor nedorite ale geometriei suspensiei. Amortizoarele mai rigide îmbunătățesc deplasarea dinamică a greutății în timpul virajului și au în mod normal un interior mai scurt pentru a le opri de la coborâre atunci când sunt folosite arcuri mai scurte. Barele oscilante mai rigide reduc rulajul corpului în timpul virajului, îmbunătățind astfel aderența pe care o au anvelopele la suprafață prin reducerea modificărilor geometriei suspensiei cauzate de rulare; acest lucru îmbunătățește, de asemenea, răspunsul la manipulare datorită schimbării mai rapide a greutății – similar cu arcurile mai rigide.

 

AUTOCRIS PLUS SRL

 

 0753 025 302

Program magazin
Luni – vineri: 8 – 18
Sambata: 9 – 14

Lasa un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: